Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pozor na přání

Novoroční předsevzetí se nejčastěji týkají tělesné hmotnosti, odnaučení se některému ze zlozvyků nebo naopak naučení se zdravějšímu životnímu stylu.

Novoroční předsevzetí se nejčastěji týkají tělesné hmotnosti, odnaučení se některému ze zlozvyků nebo naopak naučení se zdravějšímu životnímu stylu. Přiznávám, trošku jsem ten Nový rok zaspala, aby se moje "předsevzetí" dalo nazývat novoročním.

Mám v hlavě zakódované přesvědčení, že všechno musím zvládat sama. Bez pomoci. Dokázat sobě a okolí (hlavně tomu okolí), že na to mám. A na co že přesně? No, na cokoliv, co si usmyslím. Pokud něco nejde podle plánu, zatnu zuby a jdu až za hranice svých sil, jen abych si nemusela říct o malou výpomoc. Vidím ten problém. Přiznávám. A takhle napsaný vypadá ještě reálněji, než když se mi prohání pouze v hlavě. A tahle neochota nechat si pomoci se točí jak kolem závažných životních rozhodnutí, tak i úplných maličkostí. Ne, nebudu mamce volat o radu, jak se vaří guláš. Raději to vyzkouším sama metodou pokus - omyl. Všem je vám doufám jasné, že ten "omyl" posléze skončí v koši.

Chtěla jsem být vždy silná. Silná žena, která se umí postavit na vlastní nohy a postarat se o sebe. I tohle byl jeden z důvodů, proč jsem se začala věnovat silovému tréninku. Líbil se mi fakt, že do mě, jakožto malé, hubené holky, která musí vytáhnout občanku už při vstupu do hospody, by nikdo neřekl, že zvedne nad hlavu víc, než kolik sama váží. Bavilo mě, jak lidi nevěřícně kroutili hlavami. A žasli. A chválili. A obdivovali. Vlastně mi dodávaly sílu i ty nehezké poznámky. Zvedat velké činky přece není nic pro ženskou! Dovolte, abych se zasmála.

V tomto bodě se hodí vytáhnout poučku: "Dávej si pozor na to, co si přeješ, mohlo by se ti to vyplnit." Ano, jsem silná. V porovnání s běžnou populací, která ve volném čase nezvedne zadek z gauče, jak je týden dlouhý. Já zvednu sama sebe plus mínus nějakých šedesát kilo navíc na čince. Jenže, co psychická stránka? Tady se konečně dostáváme ke kameni úrazu. Člověka netvoří pouze fyzické tělo. Má také duši, o kterou je nutné pečovat. A já se přiznám, že je to pro mne sakra těžké. Duše je prostě nehmatatelná a abstraktní, nenarostou na ní svaly na důkaz síly. Bohužel.

Takže, co si přát dál? Jak zatočit s tím rokem dvacet dvacet? Většinou si předsevzetí nedávám, ale možná si letos budu alespoň přát. Přijímám návrhy, protože já si evidentně neumím sestavit tu správnou formulku :-).

 

Autor: Klára Javůrková | čtvrtek 30.1.2020 16:12 | karma článku: 9,51 | přečteno: 268x
  • Další články autora

Klára Javůrková

Láska a data

"...byli spolu často jen pro ten pocit, že nejsi sám někde uprostřed noci..." "Byla to taková láska nestálá, byli spolu jen aby data nestála."

27.10.2020 v 18:25 | Karma: 7,15 | Přečteno: 223x | Diskuse| Ostatní

Klára Javůrková

Kdo taky miluje výzvy?

Proč se vždycky necháme uvrtat do nové výzvy? Co nás na nich láká? Jsou hnacím motorem našeho života, sportovní kariéry či pracovního nasazení?

23.9.2020 v 20:12 | Karma: 3,81 | Přečteno: 150x | Diskuse| Ostatní

Klára Javůrková

Dopis sobě

Psaní dopisů už dočista vymizelo. V dnešním uspěchaném světě je to příliš zdlouhavá a pracná forma komunikace. Vždyť stačí napsat heslovitou zprávu na messengeru. A není to škoda?

8.5.2020 v 8:53 | Karma: 9,07 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Klára Javůrková

Já, já a zase já

Člověk, který je zahleděný sám do sebe, staví sebe a svoje aktivity vždy na první místo, jedná tak, aby z činů měl prospěch pouze a jenom on, nedívá se napravo nalevo, jde přes mrtvoly.

20.4.2020 v 12:25 | Karma: 16,28 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Klára Javůrková

Jaro v domácím vězení

Sluníčko na nás začíná naplno pouštět své hřejivé paprsky, ptáci už od brzkých ranních hodin pějí ódy, kytičky začínají vykukovat na světlo a zkrátka veškerý život na zemi se má probouzet.

21.3.2020 v 14:31 | Karma: 10,33 | Přečteno: 178x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda poblíž letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:30

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 360x
Veřejně píšu slohovky, kde odkládám své myšlenky.

Seznam rubrik