Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

Nešel jsem na vysokou školu kvůli tomu, abych měl nějaký titul, ale abych získal znalosti z oboru. Zpětně dokážu říct, že jsem těch 9 let na VŠ nepromarnil a nelituju toho, že jsem tam byl tak dlouho. Na dni otevřených dveří jsem dokonce říkal potenciálním studentům, že pokud si jdou jen pro titul, tak jsou tady špatně.

Jedna moje známá skončila studium těsně před obhajobou disertační práce. Jasně, trochu lituje toho času, protože v podstatě vypadla před cílovou rovinkou, ale jinak je spokojená a v mých očích pořád stejná. Měla prostě své důvody, proč skončila a já je vyvracet nebudu.

Snad jen jednou jsem uvažoval, že skončím. Ale to bylo období, kdy se mi nedařilo v žádné oblasti. To jsem překonal a pokračoval jsem dál.

Ptáte se, jak zjistíte, jestli na konci čeká něco zajímavějšího. To závisí na tom, co studujete a co od toho očekáváte. Moje cíle byly jasné, představy se naplnily. Čili já jsem spokojený. Ale jestli někdo studuje jen proto, aby měl titul, tak asi spokojený nebude nikdy a nic zajímavého jej v tomto ohledu zřejmě čekat nebude.

0 0
možnosti
Foto

Myslím, že jste to vystihl přesně tak, jak jsem to myslela i já. Vysokou školu ano, pokud ji chci studovat, zajímá mě daný obor, vidím v něm uplatnění, chci v oboru pracovat. Pokud chci jenom Ing. před jménem a nic jiného mě na škole nedrží.. rozhodnutí je na každém :-).

0 0
možnosti
JK

Autorko, v jedné věci se možná trochu pletete. Pokud pozice (třeba ve státním) vyžaduje formální vzdělání min. SŠ, nebo VŠ a vy jej nemáte, tak nepomůže vám ani, když byste mohla být v té práce sebelepší odborník.

1 0
možnosti
BG

Jo, jako s řidičákem. Pokud dokážete skvěle ovládat auto a do puntíku znáte zákon, nemůžete s autem vyjet ven, protože nemáte řidičák.

0 0
možnosti
Foto

Vážená paní, měla jsem to stejně jako Vy, časem jsem pracovala na místě , které dneska bez VŠ neseženete. Ale musím konstatovat, že tehdy to bylo běžné. Takže , snížily jsme laťku kvality VŠ. Když jsem pak viděla co někteří VŠ na tom místě předvádějí - práce Vás musí bavit, musíte se v ní najít a to mě se stalo, asi jako Vám. Znám lidi s titulem, kteří umí jen memorovat a v životě jsou totálně nemožní , znám ale také VŠ, kde jejich titul ukazuje na jejich opravdu vysoké schopnosti , znalosti, rozhled a před těmi se skláním s úctou, ale oni se nikdy nepovyšují, bývají skromní. Díky za krásný článek.

3 0
možnosti
PC

R^ Paní Bulovová, ještě doplním Vaše slova - já znám osobně lidi bez titulu, kteří mají hluboké znalosti, obrobský rozhled, nadhled a dar samostatného, brilantního myšlení. S takovými si mám co říct na jakékoli téma, rád se s nimi scházím a nikdy se s nimi nenudím, zatímco s mnoha titulovanými mám tu zkušenost, že nedokážou vystoupit ze své vlastní bubliny a o životě nevědí prakticky nic (a mnohdy ani o svém vystudovaném oboru).

Pozn. - jsem VŠ, ale ve formálním, papírovém vzdělání opravdu podstatnou hodnotu nevidím. Skutečné vzdělání je totiž o něčem jiném. ;-)

2 0
možnosti
PC

R^R^R^ Zasloužená karma. Je tomu přesně tak, slečno (paní) Javůrková. Je dobře a velmi oceňuji, že máte svůj vlastní názor, nenechala jste si vymýt mozek a rozhodla se jít směrem dle přání Vaší duše.

Dnes je vzdělání naprosto degradováno, protože papír s razítkem na většině škol není při neustálém snižování požadavků na studenty vůbec těžké získat, a tak jej má dnes prakticky kdekdo na kdeco.

Vážím si takových, jako jste Vy ;-)- těch, kteří své povolání vykonávají s láskou, radostí a poctivě.

Kéž by takových byla většina (já vím, dnes už to zní jako utopie).

4 0
možnosti
Foto

Krásná reakce, děkuji! Ani jsem nedoufala v tolik hezkých slov. :-) Utvrzujete mě všichni v tom, že jsem se tenkrát rozhodla správně. V

0 0
možnosti
Foto

Velký problém se sháněním dobře placeného fleku mají také občané s nedokončenou základní školou - protože jim stát (i když žádnou práci kromě ústavních činitelů nikomu jinému nerozdává!) - nechce dát práci a tak jsou potom skvěle nahraní jako gramodesky a chodí si pro dávky;-(

0 0
možnosti
JK

Pokud mají někoho v rodině, kdo vydělává, tak si pro dávky nechodí,

0 0
možnosti
Foto

Zvítězil ve Vás zdravý selský rozum. Kdo ho má, není pro něj budoucnost bez titulu strašákem, ale výzvou.

Pachtit se za větrnými mlýny a dělat práci na kterou nestačíte, nosít si ji domů, nebo dělat to co vám jde od ruky a baví vás. Já myslím, že to druhé nám určitě půjde k duhu, tak proč si ten život zbytečně komplikovat.

Je lépe míti čas na krásy kolem, než se o ně zbytečným úsilím po titulu připravit.

2 0
možnosti
Foto

Teď už to vím, ale trvalo to, hlodaly ve mně pochyby. :-) Zní to jaké klišé, ale každý je svého štěstí strůjcem a já šla za tím svým.

0 0
možnosti
MB

Vzdělání je nepochybně užitečné. Pořád ovšem jde o POUHÝ ŘEDPOKLAD- že člověk bude lepším ! Že mu to bude lépe myslet, že se dostane do "Lepší společnosti" a děti je budou následovat. Pak to má význam v kvalifikaci, lékař, stavitel, vědec. Podobně významné pro ty, kteří se chtějí nechat zaměstnat státem - Většinově za srandovní peníz s vidinou doživotního konání ...

. Dodnes jsem nepochopil, proč instalatér má mít maturitu ? Asi se u WC mísy začíná rozborem větným - básně a literatury! Vzdělání člověka lepším nečíní. Znám jednoho, co bušil děti na Národní třídě. Pak se otituloval a za stranu bušidó, sedl si do lavic PS ČR. Pak to zase prasklo ! Studijní podvodník ! Nic se neděje, živí se poměrně slušně! Staré dobré časy se i vracejí - Pokud jsi správně orientován = Bez titulu přežiješ ! ministra je možné dělat ! ... :-)

3 0
možnosti
JR

J66a32n 90R91á54ž

25. 11. 2019 17:52

Dosáhnout jisté úrovně vzdělání je nejenom užitečné, ale i velice prospěšné pro každého a skutečná vzdělanost dělá opravdu člověka lepším. Pro jednotlivce i pro společnost. Tragedií dneška je, že o mnoha otitulovaných jedincích se nedá říci, že jsou vzdělanci, neb jen nemnohé university dávají svým studentů příležitost k užitečnému vzdělávání a vyžadují od nich důkaz že se o nich dá říci, že jsou vzdělaní. Již názvy velké většiny diplomových prací absolventů humanitních fakult, zejména těch zaměřených na sociální vědy, o nějakém dosaženém pro život užitečném vzdělání moc nenapovídají.

0 0
možnosti
Foto

R59o89m22a13n 41K11o89z35e24l

25. 11. 2019 15:17

Naopak, mnoho lidí se setkalo s tím, že když zrovna nemohli najít práci na úrovni VŠ a hlásili se na místo, kde stačí maturita, tak jim říkali, že se na dané místo nehodí, ta práce je převážně rutinní, práce vysokoškoláka má být tvůrčí, brzy by je to přestalo bavit a utekli by.

1 0
možnosti
JK

To jsou jen předsudky zaměstnavatelů.

0 0
možnosti
JS

V podstatě souhlasím. Na druhé straně vyžadování titulu na funkce ve státní správě má jednu přednost. Obávám se, že pokud by se to zrušilo, do funkcí by byli jmenováni i nezletilí potomci politiků.

1 1
možnosti
Foto

V některých profesích má titul samozřejmě svoje opodstatnění. Ale o tohle mi vůbec nešlo. Jen si myslím, že mladí lidé nemusí za každou cenu studovat vysokou školu, pokud tak činí, aby například udělali radost rodičům.. :-)

0 0
možnosti
PK

Za předchozího režimu jsem svůj titul slyšel jen u doktora a to ještě jen proto, že si ho sestra vždy z občanky vyzobla a radostně mě vyvolávala,ve státech to nikoho nezajímalo...:-)

2 0
možnosti
JS

Zkušenosti mám jiné. U lékařů se vždy uznával pouze titul MUDR, v USA vždy jen obsah konta.

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 360x
Veřejně píšu slohovky, kde odkládám své myšlenky.

Seznam rubrik