Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Příběh knihomola

Při projíždějí Instagramu jsem narazila na tento příspěvek: Já: Mám si tu knihu koupit? Rozum: NE! Kamarádi: NE! Rodiče: NE! Konto: NE! Velikost bytu: NE! Vesmír: NE! Já: Kupuju knihu...

Kdo se v tom taky poznává? Přiznejte se! Zejména část o velikosti bytu sedí jako prdel na hrnec, aneb knihy, kam se podíváš. Ale vezměme to pěkně od začátku. Knihomolem se člověk stává postupně, nenápadně až plíživě.

To si takhle jako dítě rozbalíte pod stromečkem nádherné, barevně ilustrované balení prvních čtyř dílů o nejznámějším čaroději všech dob. Přelouskáte první knihu, druhou, třetí a ani čtvrtá na sebe nenechá dlouho čekat. A vy zkrátka po tomhle maratonu musíte mít ve sbírce i zbývající tři díly Harryho Pottera. Všimněte si prvního náznaku knihomolství.

Fantasy románem od J.K.Rowlingové to teprve odstartovalo. Na každé Vánoce, narozeniny i svátek byla vždycky na seznamu přání knížka. Nebo hned několik. Vyhledávala jsem knihy obsahující záhady, tajemství a dobrodružství. Ale pozor, vždycky s dobrým koncem!

Co byste řekli, kdybych vám prozradila, že mi nikdy nevadilo číst ani povinnou četbu? Klepete si teď na čelo a říkáte si, co se mnou není v pořádku? Nebojte, diagnóza zní jasně: knihomol! Léčitelné pouze přikoupením dalšího výtisku od oblíbeného autora. Neměla jsem nejmenší problém strávit hodinku v knihkupectví a chodit okolo knih, prohlížet obálky, očichávat (ano, patřím k těm, jimž papírové knihy voní) a vybírat, kterou ještě nutně potřebuji. Tímto způsobem jsem přečkala ne jedno zpoždění příjezdu vlaku.

O pár let později, když už jsem z dětských knih chtě nechtě vyrostla, láska ke čtení nezmizela. Objevila jsem totiž mistra hororu a sci-fi Stephena Kinga. Tady začíná nová etapa závislosti. Za každou cenu jsem potřebovala přečíst co nejvíce jeho knih. A nejenom to, já je potřebovala vlastnit. Zaplnit jimi knihovničku, polici, šuplík, noční stolek, pracovní stůl a později i prázdný kout na zemi.

I přesto, že mě na jeden čas Kingovy hororové příběhy přestaly uspokojovat, vždycky jsem nalezla jinou knihu, která mi sedla. Žánr, který byl v jistou životní etapu ten pravý. Jednou to byla oddechovka od Patrika Hartla, jindy historický romantický román Cizinka nebo příběh krásného Doriana Graye. Každá kniha je svým způsobem krásná, jenom k ní třeba ještě potřebujete malinko dozrát.

Teď je řada na vaše přiznání. Dejte mi vědět, kolik mám mezi čtenáři pravých nefalšovaných knihomolů. Jakmile se odlepím od Růženek, ráda se dozvím, co vy a knihy. Jsou pro vás strašákem nebo potěšením?

 

P.S. Vánoce se blíží, co takhle pomocí dárků zadělat na dalšího knihomola?

Autor: Klára Javůrková | pondělí 18.11.2019 16:11 | karma článku: 12,37 | přečteno: 274x
  • Další články autora

Klára Javůrková

Láska a data

"...byli spolu často jen pro ten pocit, že nejsi sám někde uprostřed noci..." "Byla to taková láska nestálá, byli spolu jen aby data nestála."

27.10.2020 v 18:25 | Karma: 7,15 | Přečteno: 223x | Diskuse| Ostatní

Klára Javůrková

Kdo taky miluje výzvy?

Proč se vždycky necháme uvrtat do nové výzvy? Co nás na nich láká? Jsou hnacím motorem našeho života, sportovní kariéry či pracovního nasazení?

23.9.2020 v 20:12 | Karma: 3,81 | Přečteno: 150x | Diskuse| Ostatní

Klára Javůrková

Dopis sobě

Psaní dopisů už dočista vymizelo. V dnešním uspěchaném světě je to příliš zdlouhavá a pracná forma komunikace. Vždyť stačí napsat heslovitou zprávu na messengeru. A není to škoda?

8.5.2020 v 8:53 | Karma: 9,07 | Přečteno: 179x | Diskuse| Osobní

Klára Javůrková

Já, já a zase já

Člověk, který je zahleděný sám do sebe, staví sebe a svoje aktivity vždy na první místo, jedná tak, aby z činů měl prospěch pouze a jenom on, nedívá se napravo nalevo, jde přes mrtvoly.

20.4.2020 v 12:25 | Karma: 16,28 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Klára Javůrková

Jaro v domácím vězení

Sluníčko na nás začíná naplno pouštět své hřejivé paprsky, ptáci už od brzkých ranních hodin pějí ódy, kytičky začínají vykukovat na světlo a zkrátka veškerý život na zemi se má probouzet.

21.3.2020 v 14:31 | Karma: 10,33 | Přečteno: 178x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 360x
Veřejně píšu slohovky, kde odkládám své myšlenky.

Seznam rubrik